all by myself - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sabrina - WaarBenJij.nu all by myself - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sabrina - WaarBenJij.nu

all by myself

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

20 September 2010 | China, Sjanghai

Omdat de voetmassage zo geweldig was hadden we, Vanessa en ik, een hemelse ervaring verwacht bij de lichaamsmassage. Maar het tegenovergestelde is waar: het was een ware hel! Je komt binnen in een ruimte waar twee lieftallige kleine Chinese meisjes je verwelkomen. Ze gebaren je te gaan liggen en dan begint het. Eerst een ferme oogmassage, dan een hoofdmassage waar ze de kracht al wat opvoeren en als ze bij je rug aanbeland zijn denk je inmiddels ‘wat heb ik in hemelsnaam verkeerd gezegd omdat ze me nu zo martelt?!’ En dat een heel uur lang. Tjemig, ik heb in Nederland weer een massage nodig om alle schade ongedaan te maken van de Chinese massage. ;)

Ja en daar zit je dan … alleen in Shanghai. Ik woon momenteel op de 24e verdieping in een kantoor annex appartement. Dat houdt in dat de woonkamer verdeelt is in twee gedeelten. In het kleinste gedeelte staat een bank met een salontafel. In het andere gedeelte een blok van bureaus met computers waar de mensen van Xubo organisatie werken. ’s Avonds en ’s nachts is er niemand aanwezig en ik zit hier momenteel all by my myself. De andere vrijwilligers wonen op de 21e verdieping en daar ga ik vaak naar toe om films te kijken.
Vandaag bij een lokale DVDshop een paar dvd’s gekocht voor 5 yuan (E0.60) per stuk. Ze verkopen hier echt de allernieuwste films en wij hebben Knight and Day and Resident Evel 4 gekocht. OMG, wat is die laatste een slechte film!!!

Vanmorgen op de Kindergarden was het weer heel leuk! Allebei de klasjes waren lief en deden goed mee :) Morgen is de laatste keer… Ik ga de lieve kindjes wel missen en ik heb stiekem ook al ‘mijn’ lievelingetje van de klas. Vanaf woensdag ben ik vrij vanwege de Chinese vrije dagen. En zaterdag vlieg ik weer naar huis. De tijd in China gaat snel! Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin maar ik zie er ook naar uit weer lekker thuis te zijn. Dan zie ik iedereen weer, kan ik David weer omhelzen, weer gewoon brood met kaas eten, Nederlands praten en genieten van het Nederlandse weer ;)

Tot snel!

Liefs Sabrina

ps: ik heb nu Skype en mijn gebruikersnaam is sabrina.leidelmeijer ;)

  • 20 September 2010 - 12:41

    JAN VAN DEN BOGAARD:

    Hoi Sabrina,

    Ik betrap me erop, dat
    all by myself in dat onmetelijke land snoeihard bij mij binnen-
    komt maar tevens laat zien, hoe sterke vrouw je bent.

    Hartelijke groet en kom gezond weer terug !

    P.S.
    Ik heb David zijn motor
    kunnen bewonderen.
    Wat een power.
    Ik geniet mateloos als ik hem op die motor ziet gaan.


  • 20 September 2010 - 13:34

    Sabrina :

    Lieve allemaal!

    Ik wil hierbij ook nog even zeggen hoe fijn het is jullie reacties te lezen, zeker nu ik alleen in Shanghai zit!

    Superbedankt en ook vooral blijven doen!

    :)

    Kus Sabrina

  • 20 September 2010 - 18:47

    Ghislaine:

    Snap dat je je best alleen kunt voelen in een gebouw waar jij op de 24ste verdieping zit! Hoeveel verdiepingen zijn er wel niet??? Voor je het weet is het zaterdag en volgende week hebben wij al een leuke date op de agenda staan. Kunnen we lekker bijkletsen...in het Nederlands...met een boterham met kaas!!!

    Dikke kussen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

Recente Reisverslagen:

24 September 2010

All my bags are packed, I'm ready to go

21 September 2010

'We will miss you'

20 September 2010

all by myself

18 September 2010

Wist je dat.....?

17 September 2010

Beijing
Sabrina

Actief sinds 25 Juni 2010
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 31818

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 08 September 2014

Nepal 2014

15 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Indonesie

02 September 2010 - 25 September 2010

Shanghai

Landen bezocht: