Aankomst en eerste dag China! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sabrina - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dag China! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sabrina - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dag China!

Door: Sabrina & David

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

03 September 2010 | China, Sjanghai

Hallo!

Daar zitten we dan. Een lange reis en de eerste dag zitten er op en we zitten ontspannen op onze hotelkamer.
Shanghai, China. Als ik erover nadenk is het nog een beetje onwerkelijk om te bevatten. Maar we zijn er echt.

De reis verliep prima.'s Ochtends om 8:00 uur vertrokken (bedankt pa!!) richting Schiphol om om 13:00 uur het luchtruim te kiezen richting Moskou. Aldaar een tussenstop gemaakt van ongeveer drie uur en toen de lange oversteek naar Pu Dong Airport, Shanghai.

Hoewel je een luchthaven nou niet echt representatief mag noemen voor een cultuur of land, waren er al wel duidelijke verschillen waar te nemen. Allereerst lijken Russen inderdaad bijzonder veel alcohol te drinken. Wat een vlugge espresso is voor de Italiaan is twee halve liters bier voor de rus. Ook vrouwen doen niet onder voor de mannen in deze... Ook zie je minder levensvreudge in de ogen van onze Slavische medemens.

Toen de reis naar China. Het eten was keurig geregeld en we hebben vegetarisch gegegeten. In het vliegtuig was een heel entertainment-systeem beschikbaar waarop je films kon kijken, spelletjes spelen etc. We hebben enigzins geschokt kennis genomen van het gebruik van (sommige) Chinese mannen, om te pas en te onpas op luide wijze te rochelen en dat vervolgens in een zakje te spugen. Charming!

Toen we ons bij aankomst door de douane formaliteiten heen hadden gworsteld hebben we een taxi naar het hotel genomen. Onmiddelijk is duidelijk hoe groot de stad is. Onze taxi rit duurde zeker een half uur...
Het is hier inderdaad zeker 30 graden en we doen er verstandig aan ons zeer goed te wapenen tegen de zon.

We hebben kennis gemaakt met een medewerkster van de samenwerkende organisatie genaamd Helen. Een aardige vrouw die ons heeft rondgeleid in de school (die op loopafstand van het hotel is) en het lesprogramma een beetje uiteen heeft gezet. Aansluitend hebben we even wat boodschappen gehaald bij een supermarktje alvorens we ons opmaakten voor het diner.

We kozen er voor in het hotel te blijven eten en - zoals al eerder duidelijk was geworden - inderdaad was de communicatie weer aanleiding tot een hoop mime, toneel en kleinkunst tot genoegen van de bedienining die geamuseerd ons heeft bediend. We hebben prima gegeten, met stokjes! Een vaardigheid die snel onder de knie te krijgen is (hopen we)...

Morgen hopen we contact te leggen met het meisje dat we via 'couchsurfing' hebben leren kennen en gaan we wat uitvoeriger Shanghai verkennen. Tot snel!

Veel groeten,

David en Sabrina

PS: Reacties zijn altijd leuk!

• 03 September 2010 - 19:18

Marian:

Lieve Sabrina,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen.
    Maak er maar een super chinees feestje van samen.Dit liedje kun je de kinderen ook nog leren:
    Happy Birthday to you (4x herhalen)
    Een hele fijne dag toegewenst.
    Hart. groeten en een dikke kus van Sjaak en Marian

• 04 September 2010 - 07:42

Jan & Anita:

Hallo Sabrina en David,

Dus jullie zijn er echt!Superleuk!

Sabrina, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)

XXX

• 04 September 2010 - 09:55

Jamie Leidelmeijer:

Wauw,, klinkt ckr veelbelovend :D en heeeel spannend,, Nog veel plezier daarow,, en doe ze de groeten van mij :D

Grtjs Jamie

• 04 September 2010 - 20:53

Marjolijn:

Hey Sabrina,

Gefeliciteerd hè! Het feestje van Arian gister was geslaagd :-) I thought maybe you'ld like to know!

Eerste indruk is goed joh. Ik blijf je in de gaten houden. Have fun!

Groetjes Marjolijn

• 07 September 2010 - 17:47

Oma Douw:

ik vind het erg leuk dat ik steeds een verslag krijg van jullie.als jullie weer thuis zijn hoop ik jullie foto's dan in het groot te mogen zien. Jullie moeten wel voorzichtig zijn, en niet iedereen vertrouwen veel liefs en groetjes oma.