What a day! - Reisverslag uit Beijing, China van Sabrina - WaarBenJij.nu What a day! - Reisverslag uit Beijing, China van Sabrina - WaarBenJij.nu

What a day!

Door: Sabrina & David

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

12 September 2010 | China, Beijing

Na een lange treinreis van 10 uur vanaf Shanghai kwamen we vanochtend om 7.30 uur aan in Beijing. Omdat alle slaap- en zitplaatsen uitverkocht waren hadden we de enige beschikbare plaatsen gekocht en dat bleken dus staanplaatsen te zijn. Aahh! Maar goed, we wisten het redelijk op tijd en we konden nog opvouwbare krukjes en kussentjes kopen (zie foto). Dan hadden we tenminste nog íets.. In de trein aangekomen bleek dat er een aantal stoelen niet bezet waren en we konden een stoel delen. Dat betekende dus dat we elkaar afwisselden. En dat ging redelijk maar god! wat waren we moe toen de trein op de plaats van bestemming was aangekomen. In Beijing zijn we gelijk naar het huis van Matteo gegaan; onze host via couchsurfing (een engels én chinees sprekende italiaan). Hij blijkt echt downtown Beijing te wonen. Via smalle straatjes, waar iedereen buiten speelt, eet, wast, lééft kwamen we bij zijn huis aan. Hij woont in een klein huis met een binnentuin en de deuren van alle kamers komen uit op die tuin. We hebben goed ontbeten en kwamen echt weer bij! Gelijk na het ontbijt ging Matteo met ons mee om een nieuwe camera te kopen. Dat was super want hij heeft met die chinezen onderhandeld totdat hij er bijna bij neer viel :D en yeah we kunnen weer gewoon foto’s maken (de foto’s gemaakt met de mobiele telefoon zijn toch niet zo geweldig). Eenmaal weer ‘thuis’ moesten we echt bijslapen om vervolgens de straten van Beijing zelf te verkennen.

We hadden nog meer mooie verhalen beloofd dus ga er maar lekker voor zitten :) We moeten onze ervaringen van de afgelopen week nog met jullie delen.

Maandag zijn we naar het hoogste gebouw ter wereld, namelijk het Shanghai Financial World Centre, geweest. Of liever gezegd: we zijn óp het hoogste gebouw ter wereld geweest. Op een hoogte van 474 meter, op de 100e verdieping, hadden we uitzicht over een zee van licht. Alle bijzondere gebouwen waren verlicht in verschillende kleuren, het was adembenemend mooi! Zo ongelooflijk wat er door mensenhanden gemaakt is.
Dinsdag was de eerste dag dat we les hebben gegeven. Er bleek een leraar ziek te zijn dus wij moesten zijn klassen overnemen :s David was deze dag ook meegegaan, gelukkig. De Chinese kinderen waren echt hyper en niet stil te krijgen. Tjemig dat was zwaar maar ook heel leuk! En je leert er zo veel van. We bedachten wat we ‘verkeerd’ hadden gedaan en wat we de volgende dag anders gingen doen. Marian en Ghislaine, bedankt voor jullie tips! ’s Avonds zijn we naar de World Expo 2010 geweest. Het was leuk om een keer te zien maar het was te massaal. We zijn niet naar het Nederlands paviljoen geweest gewoonweg omdat we daar niet aan toe kwamen.
Woensdag ging ik, Sabrina, voor het eerst alleen naar school. Ik heb een hele lieve klas en eehm zeg maar.. een minder lieve klas (allemaal kindjes van 5, 6 jaar). Het lesgeven ging goed! Ze zijn stiekem best slim en ze willen graag leren. Je smelt echt als ze allemaal in koor 'Thank you' zeggen wanneer de les afgelopen is. Die middag zijn we naar de Jade Buddha tempel geweest en hebben we echte monniken gezien. We hebben ook de Wall of Thousand Buddha’s gezien en die 1000 is echt niet overdreven! Het was een zaal met muren van minstens 7 meter hoog en twee van de muren zijn van onder tot boven bezaaid met Buddha’s! ’s avonds is David gaan badmintonnen zoals jullie al hebben kunnen zien op de foto’s.
Donderdag zijn we weer samen naar school gegaan. We hebben ze o.a. het liedje “ 1, 2, 3, 4 Hoedje van papier” geleerd maar dan uiteraard in het Engels. David begeleidde op de piano en de kinderen zongen vrolijk mee. En ze weten nu ook hóe ze een hoedje van papier moeten maken. ’s Middags (wat later op dag) hebben we lekker geshopt.
Vrijdag: In 1e instantie ging Sabrina alleen naar Happy kindergarden. Helen bleek speciaal een gitaar gekocht te hebben dus heb ik, Sabrina, David gebeld of hij alsnog kon komen. Hij was er binnen het kwartier. De kinderen waren erg onder de indruk en waren daarom ook heel stil. We hebben ze meerdere liedjes kunnen leren. En David heeft ze ook meer over de gitaar zelf verteld.
Om 17u hadden we afgesproken bij Happy Kindergarden omdat David het programma nog moest doornemen met Helen voor Teachers Day. Hoe de avond verder verliep weten jullie inmiddels. Maar vandaag kregen we mail van Helen. .. Zij heeft de foto’s verzameld die anderen hebben gemaakt van die avond! Dus geniet ervan..
Zaterdag zijn we naar het zee-aquarium van Shanghai geweest waar je keer op keer verrast wordt door de meest vreemde, maar ook, prachtige zeedieren. Een doorzichtige tunnel van 200 meter lang gaf ons de gelegenheid om haaien, reuzenschildpadden, maar ook een vrolijk dansende school vissen bijna aan te raken! En je zou niet verbaasd moeten zijn als we jullie vertellen dat dit de langste onderzeese tunnel ter wereld is. Anders zou het Shanghai niet zijn.

Zo! Nu zijn jullie weer op de hoogte. De komende dagen zitten we nog in Beijing. Woensdag gaan we weer terug naar Shanghai…
Tot snel! Liefs

• 12 September 2010 - 16:21

Francois:

Sooow wat een verhalen weer. Het is net als in Nederland daar met die criminelen. Maar gelukkig alweer een camera gevonden. En dan die treinreis, ik dacht dat met de bus naar Spanje al erg was, maar jullie overtreffen alles...Nou veel fun nog!

• 13 September 2010 - 21:11

Marian, Cabauw:

Hoi Sabrina en David,
    Wat heerlijk om weer een nieuw bericht te lezen van jullie. Echt smullen!! Leuk is die video van die onderzeese tunnel. En wat een treinreis hebben jullie er op zitten.
    Veel plezier verder en tot snel. Lieve groeten van Marian

• 15 September 2010 - 07:20

Ghislaine:

Dag levensgenieters,

Wat een ervaringen. Heel leuk! Mocht je je nog een keer opgeven hiervoor...ik ga mee...

• 15 September 2010 - 09:29

Joyce V. Hooijdonk:

Heey Sabrina en David,

Wat mooi om te zien dat jullie het onwijs naar jullie zin hebben!! Gelukkig maar ;) wat had ik er moeite mee dat je wegging sabrina.

Heel veel plezier nog en geniet ervan!

(Thuiszittend omdat ik ongelukkig terecht ben gekomen en mijn enkelbanden uitgerekt heb)

Liefss Joyce

• 15 September 2010 - 19:24

Francois & Joella:

Heeej banksurfers alles flex daar? Vet hoor die Sushi in die tunnelbuis. Kom maar op met die nieuwe verhalen;-) En Ojah, Joyce heeft niet alleen haar enkelband opgerekt, maar ook haar haar geverfd. Donker, ze is streng nu!!!