10 things we love about Indonesia - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Sabrina - WaarBenJij.nu 10 things we love about Indonesia - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Sabrina - WaarBenJij.nu

10 things we love about Indonesia

Door: Sabrina & David

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

12 Augustus 2011 | Indonesië, Balikpapan

1. Indonesische attitude: elkaar voortdurend aan het lachen maken en weinig frustraties
2. Indofood:In het bijzonder wajik, tempeh goreng en banana pancake (is niet echt Indofood maar hebben het gek genoeg wel vaak gegeten). En de vele karretjes op straat: roedjak, bananenchips, zoetigheden, martabak.
3. Bahasa Indonesia: (= de taal) Let op!: Een taal zonder lidwoorden, koppelwerkwoorden ‘hebben’ en ‘zijn’, zonder verleden tijd werkwoordsvormen etc. “Saya berbicara bahasa Indonesia sedikit!”
4. Gastvrijheid, behulpzaamheid en vriendelijkheid van de lokale bevolking. Onder andere onze ontmoeting met Ari heeft tot zoveel moois geleid!!!
5. De natuur: we hebben het archetypische regenwoud gezien, tropische warmte en regenbuien, gekko’s,orang oetangs, palmen, vulkanen etc.
6. Openbaar vervoer: geen enkel tijdschema maar rijdt altijd!!! Geen haltes, maar rijdt overal!!!
7. Verwondering: verbazing over dat David zo lang is, samen op de foto willen, praatje willen maken…“Hee mister! MISTER, MISTER, where you from?”
8. Dualiteit: voorbeeld: het huis wordt uitermate schoon gehouden, sandalen uit, continu vegen, maar een meter verder ligt er een berg aan straatafval en zijn er veel open riolen.
9. Indonesische markten: veel, groot, ongestructureerd en vanuit de fietstas, loopkarretjes etc
10. Indonesische kunst/cultuur: mooie moskeeën, batak-huizen, moslim-overhemden, tempels, batik-kleding

Balikpapan - Amsterdam: 17.50 (12.08.11) – 8.45 (13.08.11)

Sabrina & David

• 12 Augustus 2011 - 05:48

Jan Van Den Bogaard:

Lieve Sabrina en David,

Dank jullie wel voor de reisverslagen.

Gevoelens van jaloezie en diep geluk
    over jullie belevenissen in Indonesie
    wedijverden in mijn geest om de eerste plaats.

Geluk heeft gewonnen, want mensen
    waar je van houdt , gun je dat geluk.

Ik wens jullie een goede vlucht terug vol met romatische indonesische gedachten en mijmeringen.

Een warme hartegroet van
    ons Allen !!!

Jan

• 12 Augustus 2011 - 06:05

Corine:

Ha!

Ik heb net even een inhaalslag reisverhalen lezen gemaakt. Zo te zien hebben jullie een goede vakantie gehad en vooral heel veel gezien! Ben benieuwd naar de andere foto's en verhalen :)
    Tot snel en goede reis terug!

X Corine (&Melvin maar die ligt thuis nog te slapen haha)