Van Bhaktapur naar Nagarkot - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Sabrina - WaarBenJij.nu Van Bhaktapur naar Nagarkot - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Sabrina - WaarBenJij.nu

Van Bhaktapur naar Nagarkot

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

22 Augustus 2014 | Nepal, Bhaktapur

vr 22 aug

Deze dag besluiten we Bhaktapur te verlaten en te gaan naar Nagarkot. Om echt even de hectiek te verlaten. We hebben een zeer aangenaam verblijf gehad in het Khopa Guesthouse en we krijgen uitgebreide instructie hoe onze reis te vervolgen.

We besluiten wederom een local bus te nemen. Een stevige wandeling naar de andere kant van Bhaktapur later komen we bij de bussen die richting Nagarkot gaan. De busreis zelf is al heel mooi. We klimmen tot een hoogte van 2000m (Kathmandu ligt op 1500m) en de uitzichten worden steeds weidser en adembenemender.

Aangekomen in Nagarkot rest ons nog een pittige klim naar ons Hotel at the End of the Universe. Dit hotel is een tip van een collega van Sabrina en wordt mede gerund door een Nederlandse. Aangekomen worden we gastvrij verwelkomd en krijgen we de sleutel van ons uiterst vochtige onderkomen voor de nacht. Het klimaat is met de hoogte ook veranderd en we hebben onze vesten nodig tegen de kou.

De rest van de dag maken we een beetje plannen en maken kennis met de vriendelijke bediening, die bijna allemaal wel wat Nederlandse woorden kennen. De Nederlandse eigenaresse en haar man zijn dit weekend echter niet aanwezig. Ook is er nog een Spaans koppel dat een aantal Tibetaanse kinderen onder hun hoede heeft. In het hotel is een gitaar aanwezig en ik geef hen een eerste gitaarles.

Na lang wikken besluiten we morgen en overmorgen een hike (wandeling) te maken naar een nabij gelegen plaats: Dhulikhel. Omdat onze backpacks te zwaar zijn om lange afstanden mee te lopen besluiten we van spullen afstand te doen die we niet nodig hebben. We gaan vroeg slapen om s ‘ochtends om 7:00 uur te vertrekken….