26 en 27 augustus HIYA - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sabrina - WaarBenJij.nu 26 en 27 augustus HIYA - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sabrina - WaarBenJij.nu

26 en 27 augustus HIYA

Door: David

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

26 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Ma 26 en di 27 aug

HIYA staat voor Himalayan International Yoga Academy. Florentijn, het meisje dat we in Bhaktapur hadden leren kennen, had ons deze tip aan de hand gedaan. We gaan 3 dagen intern een yoga cursus volgen!
Het yogacentrum is gelegen vlak bij de Monkey Temple die we eerder bezocht hebben ten westen van Kathmandu. Het complex omvat een prachtige tuin, omgeven door diverse gebouwen waar meditatie gegeven wordt, gekookt en gegeten wordt. Maar er is ook een massageruimte. Rondom de vredige tuin staan een aantal tenten waar de gasten slapen.

Er is een vaststaand programma waarin ook het eten is opgenomen. Het is dus een kwestie van ondergaan. We leren als eerste de andere gasten kennen. Er is Lina uit Zweden, een leuke vlotte vrouw, die als moeder van twee kinderen zelfstandig een reis naar Nepal onderneemt. Dan is er Xavier, een Australiër die hier een opleiding tot yogaleraar volgt en Jiwei, een Taiwanese die zich in Nederland (Breda!) gevestigd heeft en ook de opleiding tot leraar volgt. Het klikt onmiddellijk met deze groep gelijkgestemden.

Gezamenlijk doorlopen we de verschillende onderdelen van het programma:
Yoga sana = de bekende posities
Yoga nidra = ademhaling
Yoga dhana = m.b.v. geluiden en geuren
massage
stoombad

We leren over yoga en dat het zo veel meer is dan waar de focus in het westen op is komen te liggen: de houdingen en daarin zo ver mogelijk gaan. Er wordt drie keer per dag heerlijk voor ons gekookt en we hebben geweldige gesprekken.

• 30 Augustus 2014 - 07:51

Marian:

Hoi Sabrina en David,
    Hartelijk dank voor je verstuurde berichten.
    Ik krijg de indruk, dat jullie echt fantastische ervaringen opdoen, die moeilijk zijn te beschrijven, wat het precies met je doet. Jullie hebben , zo te lezen, een goede keus gemaakt om dit land te gaan bezoeken.
    En het houdt nog niet op, want er komen nog meer Nepaldagen;-)
    Veel plezier bij al die prachtige ervaringen en het gaat jullie goed.
    Ik kijk weer uit naar nieuwe belevenissen !!!
    Lieve groet, ook van Sjaak, en een dikke zoen van Marian