Veel, groots en meeslepend... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sabrina - WaarBenJij.nu Veel, groots en meeslepend... - Reisverslag uit Sjanghai, China van Sabrina - WaarBenJij.nu

Veel, groots en meeslepend...

Door: Sabrina & David

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

08 September 2010 | China, Sjanghai

Zo! Wederom een nieuw hoofdstuk: De tijd gaat hier zo snel en we hebben zo veel te doen en te zien dat een rustig moment vinden om te schrijven een uitdaging is.

Het laatste wapenfeit was dat we door de twee mannen die we hadden leren kennen in een restaurant waren uitgenodigd om (woensdag)te komen badmintonnen.

Uiteindelijk nodigden ze ons ook uit om de volgende avond (zondag) te komen eten. Eén van hen is eigenaar van een restaurant in de buurt.
De zondag zelf hebben we heel rustig aan gedaan en hadden we genoeg tijd om het gedane voorstel even te overdenken. Het is niet niks als je dergelijke aanbiedingen krijgt - ze hadden ook al de rekening betaald van het etentje waar we ze hadden ontmoet - en het fanatisme wat ze bij hun gastvrijheid ten toon spreiden was wat overweldigend geweest. (De hoeveelheid drank die zij die avond hadden geconsumeerd speelde daar wellicht ook een rol in). Na wat links en rechts informeren en na een kort telefoongesprek met één van de mannen (we hadden afgesproken de afspraak telefonisch te bevestigen) zijn we toch met vertrouwen op de uitnodiging ingegaan. En dat was maar goed ook! We hebben een hele leuke avond gehad, met heerlijk eten en fijn gezelschap. De vrouw van Bary en zijn 2,5 jaar oude zoontje waren er ook bij. Als dank hebben wij de eigenaar van het restaurant een pak… jawel… overheerlijke, echte Nederlandse stroopwafels cadeau gedaan (zie foto).

Afgelopen dagen hebben we ook weer veel gezien en meegemaakt. Shanghai is zo'n indrukwekkende stad op alle fronten. Voordat we weer een verhaal kúnnen plaatsen moeten we het eerst zelf verwerkt hebben :) De foto's geven alvast een voorproefje...

Tot snel!

Liefs uit het Verre Oosten van David en Sabrina

• 08 September 2010 - 15:12

Marc:

Hee David en Sabrina,

Wat leuk dat jullie in Shanghai zitten! Aan jullie reisverslag en foto's te zien hebben jullie het reuze naar de zin. Geniet er lekker van en nog een hele fijne vakantie!

Groetjes, San en Marc

• 08 September 2010 - 17:13

Jan Van Den Bogaard:

Lieve Sabrina en David,

Het is fijn om te weten, dat jullie ge-nieten en de moed hebben
    uitnodigingen niet uit de weg te gaan, maar
    vol tot je te nemen en daarmee dichter komen, bij de chinees als mens.

Hoe vreemd het misschien
    ook klinkt, maar mede o.a door jullie prettige schrijfwijze, heb ik ook een beetje vakantie,
    want als het jullie goed gaat stroomt mijn hart vol, omdat ik het jullie van harte gun.

Een warme hartegroet van

Jan

• 08 September 2010 - 19:52

Francois & Joella:

Ni Hao folks,

wat een prachtige foto's van de stad, het lijkt wel een Awakeningsfeestje (lasershow) Die kerel links op de foto looks nie echt as a serialkiller.... gezellig gehad dus and more to come. He david is de schoolband al geformeerd?
    Met Lara en Froufrou is alles oke. De Houdini's deden vandaag een eerste serieuze ontsnappingspoging, maar het slot heeft gewonnen.
    We gaan gelijk ff Remco mailen dat hij ZEKER naar Sjanghai moet!!
    tot schrijvens, Francois & Joella

• 09 September 2010 - 07:32

Ghislaine:

He Luitjes,

Staat je overigens er goed David, dat badmintonoutfitje. Had eerder gezegd dat je van badmintonnen houdt! Hier nog zo'n liefhebber! Had je echt niet helemaal voor naar China hoeven reizen hoor!!! Ik zie dat jullie erg genieten. Doe dat, want voor je het weet is het weer voorbij. Wij Hollanders zijn trouwens ook niks gewend he! Als mensen aardig zijn dan moeten ze vast wat van je hebben!!! Veel plezier nog en succes met lesgeven...heb je mijn mail trouwens gehad met wat Engelse lessen? Hoop dat je er wat aan hebt.

Dikke kus,
    Bastiaan, Ghislaine, Silas en Lukas

• 09 September 2010 - 14:46

Irene:

Hey Sabrina (en David natuurlijk),

Wat leuk om jullie avontuur te volgen op deze manier. Erg leuk om te lezen dat jullie daar in deze korte tijd al zoveel mensen leren kennen. Ik hoop dat jullie nog veel meer leuke en spannende dingen beleven daar. Lekker genieten en ik hou jullie in de gaten! ;-)

Liefs Irene

• 09 September 2010 - 18:08

Marlies Mourik:

Wat leuk dat je mij deelgenoot maakt van jullie reis. En David, wat heb je een beeldschone vriendin!

Ik weet hoe geweldig het is om veel van de wereld te zien. Geniet ervan en van elkaar.

• 09 September 2010 - 19:02

Marian Van Cabauw:

Lieve David en Sabrina,
    Wat een schitterende kaart kreeg ik vandaag voor mijn verjaardag. Ik was echt ontroerd bij het zien ervan. En wat een leuk idee om deze foto te maken en te sturen. Hartelijk : dank je wel!!!!!
    Geniet maar lekker veel van alles wat je ziet en meemaakt. Ik denk veel aan jullie!!
    Lieve groeten en een dikke zoen van Marian