Eerste dag in Indonesië - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Sabrina - WaarBenJij.nu Eerste dag in Indonesië - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Sabrina - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Indonesië

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

17 Juli 2011 | Indonesië, Medan

Hierbij alvast een paar foto's van onze eerste dag!

Warm welkom in Medan
Zaterdag 16 juli. Aankomst in My Dream Hotel. Eenvoudige kamer maar wel met airco en warme douche, meer heb je niet nodig (later zal blijken dat je nog veel minder nodig hebt). Sabrina heeft van te voren middels Couchsurfing contact weten te leggen met enkele personen in Medan. Die avond hebben we afgesproken om samen te eten. Daarvoor even naar een winkelcentrum gegaan (met een ‘becak’ = gemotoriseerde riksja) om een lokale sim-kaart en wat beltegoed te scoren.
We eten in wat het 'little India’ van Medan genoemd wordt. We ontmoeten een groep van circa acht fanatieke couchsurfers en we hebben een super gezellige avond met heerlijk eten.

Wat ALGEMENE INFO: 1 euro = 12.000 roepiah. Ik weet niet wat voor inflatiedebacle daaraan ten grondslag heeft gelegen, maar dat is de omrekenfactor. Je pint gerust bedragen van 500.000 of 1.000.000 roepiah… Eten doe je gemiddeld voor 50.000 roepiah (met z’n tweeën!), dus reken maar uit…

We vertrekken vandaag naar Bukit Lawang om urang utangs en olifanten te spotten. We plaatsen heel snel een uitgebreid reisverslag.

Tot snel!

Sabrina & David

• 21 Juli 2011 - 23:38

Sjaan:

Hoi David en Sabrina.
    Lees net jullie verslag en bekijk de foto's, wat een schitterende natuur.Het moet voor jullie een hele ervaring en beleving zijn! Prachtig allemaal.Wens jullie heel veel plezier en ik wacht op jullie volgend verslag. hartelijke groetjes van ons allemaal.
    Liefs Sjaan.