We zijn er :) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sabrina - WaarBenJij.nu We zijn er :) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sabrina - WaarBenJij.nu

We zijn er :)

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

17 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Na een zeer goed verlopen vlucht waarbij we de gastvrijheid van Turkisch Airlines hebben ervaren, kwamen we vanochtend aan in Kathmandu. In het vliegtuig hebben we contact gelegd met een lokale Nepalese. Zij gaf ons al direct (nog meer) tips en haar telefoonnummer. Aan contacten geen tekort, want hier in Kathmandu zelf hebben we ook al contact gelegd met vrienden van Marie. Marie is een meisje uit Parijs die Sabrina kent via Couchsurfing.

Na een taxirit van een half uur kwamen we in ons guesthouse. We zijn gastvrij ontvangen en zijn naar onze uitermate sobere kamer gebracht. Prima. Bij de eerste rondgang door de omringende wijk komt de hectiek van Kathmandu naar voren. Veel verkeer ( ze rijden aan de andere kant van de weg) in nauwe straatjes, met veel winkeltjes. Ook worden we getrakteerd op de eerste forse regenbuien, het is het einde van het regenseizoen, maar regen zullen we nog vaker gaan krijgen.
Ook wordt onmiddellijk de Hindoeïstische religie duidelijk. Talloze beelden van de vele goden kom je tegen in het straatbeeld. Overal wordt wierook gebrand (ook om de geur van de straat te camoufleren) en de vele tempels in de stad zijn markante oriëntatiepunten.
We hebben een lokale simkaart gekocht en nu kunnen we vrolijk bellen en sms-en. We dineren in ons guesthouse (voor omgerekend 5 euro) en gaan vroeg naar bed…Śubha rātrī

• 17 Augustus 2014 - 21:16

Marian:

Hé Sabrina en David,

Fijn , om te lezen, dat jullie goed zijn aangekomen.
    Dank voor je eerste bericht.
    Meteen werden jullie getrakteerd op een regenbui.
    Ben benieuwd ,wat er allemaal op jullie site komt te staan.
    We zullen jullie nauwgezet volgen.
    Alle goeds toegewenst, geniet er van.
    Lieve groet van Marian

• 17 Augustus 2014 - 21:46

Levina & Dirk:

Jooehhhh jullie zijn er :)

Enjoy Nepal!! X