Lake Toba, Bukittingi, Padang - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Sabrina - WaarBenJij.nu Lake Toba, Bukittingi, Padang - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Sabrina - WaarBenJij.nu

Lake Toba, Bukittingi, Padang

Door: Sabrina & David

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

24 Juli 2011 | Indonesië, Padang

Lake Toba:
Na een reis van 8 uur komen we aan in het dorpje Parapat.We lopen naar de ferry. Even blijven we staan want dit beeld is overweldigend. Het meer Toba ligt voor ons, de zon gaat bijna onder en het grote groene Samosireiland verrijst op de achtergrond. Het eiland wordt steeds groter naarmate we dichterbij varen.
Algemene info: Samosir = vulkanisch eiland
We gaan op zoek naar een plaats om te overnachten en kiezen guesthouse Liberta. Liberta heeft 6 traditionele batakhuisjes gelegen aan het meer. Ons Batakhuis heeft een klein terras waar we lekker kunnen ontbijten. Ons bed is in de nok van het huisje. We klauteren een smalle steile trap op om vervolgens in ons bed te rollen. We hadden de klamboe al opgehangen. De matrassen zijn keihard. We zijn zo moe dat het ons niet deert en we hebben een heerlijke nacht! De volgende dag starten we langzaam op. ‘s Middags huren we fietsen om zo het eiland te verkennen. Dit blijkt een ietwat optimistische onderneming: Op het heetst van de dag, heuvel op en heuvel af, terwijl auto’s en brommers ons toeterend inhalen. Gelukkig zijn er tal van eethuisjes onderweg en we stoppen om te lunchen bij Bamboo: Een tentje waar we op kussens op de grond zitten met een schitterend uitzicht over het meer.
De reis naar Bukittingi bedraagt 16 uur in een local bus. De Indonesische chauffeur heeft een slechte smaak wat muziek betreft, Indonesische smartlappen begeleidt door een synthesizer, en laat alle passagiers ‘meegenieten’. De muziek staat zo hard dat je jezelf niet meer hoort denken :) Voordat we vertrokken werd ons gezegd dat er twee tussenstops zouden zijn: een voor het avondeten en een voor het ontbijt. Maar Blanda zoals we zijn nemen we toch maar avondeten van ‘thuis’ mee. Dat bleek goed ingeschat want de eerste stop was na twaalf uur rijden, om 5 uur ’s ochtends…om te ontbijten. In Bukittingi werd David ziek en hebben dus heel rustig aan gedaan.
Ari was ook in Bukiittingi. Sabrina en Ari zijn er nog wel een dagje op uit gegaan op de scooter…Ari reed :) David moest helaas in het hotel blijven. Die avond zijn we richting Padang vertrokken, naar de familie van Ari. We werden hartelijk ontvangen door verschillende familieleden van Ari. Ondertussen weten we bijna al hun namen. Het zijn hele lieve mensen. Zondag hebben ze ons meegenomen naar een exclusief stukje natuurschoon. Een hobbelige autorit en een trektocht verder komen we aan bij een grote waterval. Hier nemen we een duik in het water en spelen en zwemmen we heel de middag!

• 25 Juli 2011 - 10:07

Lisette :

WOUW wat maken jullie weer een heerlijke reis, leuk dat ik mee mag genieten.
    Veel plezier.
    Groeten Lisette

• 25 Juli 2011 - 10:51

Oma Douw:

bedankt voor het mooie verslag , het is daar warmer dan hier . de foto

• 25 Juli 2011 - 13:24

Marlies:

Sabrina en David,
    Wanneer je zelf erg reislustig bent, krijg je de kriebels bij jullie foto's en verhalen.
    Het is prachtig om te zien wat jullie doen en op welke manier.
    Leuk om deelgenoot te zijn en op afstand mee te kunnen genieten!

lieve groet uit groot-ammers
    (weet je wel David, van de 'koejen' en de postzegels!)